Svi nastavnici ambasadori Science on Stage Srbija dele iste vrednosti – oni su posvećeni svom pozivu, entuzijasti, vole da razmenjuju iskustva sa nastavnicima i kolegama iz svoje, ali i drugih zemalja i u nastavi sa svojim učenicima primenjuju inovativne STEAM ideje.
Ukoliko se prepoznajete, pridružite nam se. Predstavljamo vam zvanične nacionalne ambasadore Science on Stage Srbija:
Marijana Bugarski, nastavnik tehnike i tehnologije i informatike i računovodstva
Marijana je majka troje dece. Zaposlena je u Školi za osnovno i srednje obrazovanje sa domom „Vuk Кaradžić” u Somboru 24 godine, 19 godina kao profesor u oblasti Mašinstva i obrade metala, a 5 godina kao nastavnica Tehnike i tehnologije i Informatike i računarstva. Škola obrazuje i vaspitava učenike sa smetnjama i teškoćama u razvoju. Učenici, kojima je ona bila mentor učestvovali su na Republičkom takmičenju iz oblasti Mašinstva i obrade metala, od 1997. god do 2002. i 2015.god. Član je organizacionog tima Republičkog takmičenja Mašinstva i obrade metala u Somboru 2003. god.
Učenici, osnovne škole kojima je ona bila mentor, osvojili su zavidne rezultate na Republičkom takmičenju iz nastavnog predmeta Tehnike i tehnologije za učenike koji nastavu prate po IOP-u
(2016,2017. i 2018. god.), iz oblasti autodelarstva, brodomodelarstva i raketnog modelarstva, kao i na revijalnom učešće u smotri “Šta znaš o saobraćaju” 2016,2017. i 2018.god. Sa učenicima obeležava: Еurope Code Week i Dane inteligencije.
Autor i organizator radionica „ Čarobni svet nauke“ (2015,2016,2017. i 2018. god.). Aktivna je u radu sa učenicima na lokalnim i međunarodnim projektima: projektu „Prekogranične saradnje sa bratskom školom iz Baje“ 2017. i 2018. i uzvratnoj poseti učenika iz Baje. Realizator, koordinator i moderator 12 video-konferencija šk.2018/2019. god u kojima su ona i kolege/koleginice nastavnici realizovali ogledne, ugledne i otvorene časove, u želji da učenicima približi kulturno – istorijsko nasleđe Srbije. O ovom svom radu je kao predavač izlagala na Petoj
naučno stručnoj konferenciji sa međunarodnim učešćem „ Vaspitavati kulturom : ka društvu u kom su vrednosti važne“ 24-25. jun, Beograd. Za vrema pandemije COVID19 organizator, koordinator i
moderator 19 zoom video-konferencija sa međunarodnim učešćem šk. 2019/2020. god. O ovom svom radu je izlagala na prvoj on line konferenciji o obrazovanju „ Digitalno obrazovanje 2020 “ – inkluzivni segment. Organizator i moderator 19 zoom video-konferencija sa međunarodnim učešćem šk. 2020/2021. god. Kao tehnička podrška učestvovala je u realizaciji on line stručne ekskurzije sa kolegama iz sarajevske škole.
Aktivan član u više školskih timova. Stručno se usavršava iz svih oblasti kompetentnosti i znanja stečena primenjuje u praksi. Prati dostignuća asistivne tehnologije i didaktičkog materijala. U saradnji
sa kolegama iz somborske Srednje tehničke škole i somatopedom škole realizator je didaktičkog materijala za motoriku šake. Kroz nastavni proces i vannastavne aktivnosti podstiče učenika i motiviše
ih da razvijaju svoje afinitete kako bi podigli nivo znanja za celoživotno učenje. Prilagođava učenicima nastavne sadržaje putem individualno obrazovnog plana. Član je učeničke zadruge “Pčelica”. U radu primenjuje savremene tehnologije.
Član je Opštinskog odbora Pokreta gorana i podružnice nastavnika informatike Zapadnobačkog okruga. Dobitnik je nagrade “Đorđe Panić” za posebne zasluge u razvoju i prosperitetu specijalnog školstva u opštini Sombor 2019.god.
Aleksandra Živković, nastavnik biologije i čuvara prirode
Aleksandra Živković je licencirani nastavnik biologije sa preko petnaest godina iskustva u formalnom i neformalnom obrazovanju dece i mladih. Diplomirala je na Prirodno – matematičkom fakultetu u Novom Sadu.. Trenutno je zaposlena u dve osnovne škole, OŠ „Petar Kočić“ i OŠ „Dušan Jerković“ u Inđiji. Posvećena je podizanju standarda prirodnih nauka u školi, naročito biologije, kontinuiranim stručnim usavršavanjem, upotrebom tehnologije, savremenih i raznovrsnih nastavnih strategija, formalnih i ne formalnih procena postignuća. Inicira i kreira profesionalno okruženje i aktivno doprinosi podizanju kvaliteta rada škole kroz rukovođenje i angažovanje u stručnim timovima. Učestvovala je u kreiranju, realizaciji i rukovođenju školskih, opštinskih i regionalnih projekata i manifestacij. Od 2009. učestvuje u realizaciji programa „Za čistije i zelenije škole u Vojvodini“ kao koordinator, a 2011. školski tim dobija nagradu za realizovane aktivnosti. Učesnica je međunarodnog programa „European schools for a living planet“ u organizaciji WWF, kada je školi i dodeljena pomenuta oznaka kvaliteta.
Kontunuirano priprema učenike za takmičenja i ima rezultate od opštinskog do republičkog nivoa, kao i nagrade na drugim, neformalnim takmičenjima i konkursima. Autorka je priručnika za integrisanje ekoloških sadržaja u vannastavni proces „Moj grad Inđija kao ekosistem“ i priručnika za sprovođenje školskih reciklažnih programa „Kako sačuvati planetu i zaraditi od otpada“. Dobitnica Svetosavske povelje u školi za ostvarene rezultate i angažovanje, a 2014. prilikom eksternog vrednovanja škole, njen rad ocenjen je natprosečnim stepenom kompetentnosti.
Fokusirana na pružanje kvalitetnog obrazovanja učenicima uz uvažavanje individualnih potreba i stvaranje okruženja u kom učenici mogu da prepoznaju svoju kreativnost, krtitički razmišljaju i aktivno deluju, Aleksandra integriše lokalne ekološke sadržaje i teme u nastavne i vannastavne aktivnosti na raznovrsne načine. Jedan od najsveobuhvatnijih, je sprovođenje reciklažnog programa u školi i organizovanje učeničkog Zelenog tima (https://www.facebook.com/groups/zelenitimosdusanjerkovic).
Jedan od osnivača i predsednica udruženja „EKO-LOR“ koje se zalaže za lokalnu primenu principa održivog razvoja. Članica Instituta za moderno obrazovanje, BID „Josif Pančić“, Društva
didaktičara Srbije i e-Twinning zajednice. Aleksandra je strastveni istraživač života, posvećena svojoj misiji da kreira okruženje, alate i tehnike koje će ponuditi mladim ljudima kako bi razvili svoje potencijale i postali najbolja verzija sebe. U tome joj trenutno pomažu njeni najmlađi saradnici, ćerka Anastasia i sin Lazar.
E-portfolio: aleksandrazivkovic.com
Zvonimirka Jovičić, magistar metodike razredne nastave matematike i pedagoški savetnik
Zvonimirka radi kao učitelj u Osnovnoj školi „Moša Pijade“ u Žagubici. Ima zvanje pedagoškog savetnika. Dobitnica je nagrade Najbolji edukatori Srbije u 2015. godini i jedna od pobednica na nacionalnom takmičenju za svetsku nagradu Global Teacher Prize. Autor je priručnika za integrativnu nastavu u prvom razredu i koautor priručnika za integrativnu nastavu u trećem razredu u izdanju Izdavačke kuće „Eduka“.
Autor je nagrađenih radova „Čas za ugled“, „Digitalni čas“ i nosilac specijalne nagrade povodom „Dana inteligencije 2020“. Autor je i 26 radova u časopisima i publikacijama i 42 primera dobre prakse u nacionalnim bazama. Prezenter 8 primera dobre prakse na stručnim skupovima i član Instituta za moderno obrazovanje.
Radeći sa učenicima u kombinovanom odeljenju osvojila je brojne nagrade na međunarodnim i republičkim smotrama.
Aleksandra Gošnjić Ignjatović, profesor hemije i magistar hemijskih nauka
Aleksandra Gošnjić Ignjatović je rođena 1977.godine u Nišu. Prirodno-matematički fakultet-odsek hemija i postdiplomske, magistarske studije je završila u Nišu. Radi u Gimnaziji „9,maj“ kao profesor hemije. Aleksandra se bavi i naučno istraživačkim radom iz oblasti metodike nastave hemije i korišćenje IKT u nastavi hemije, tako da ima objavljene radove u medunarodnim časopisima: Virtual Chemistry Lab in Chemistry Teaching, Chemical education, 2008, Comparing the Computer Supported Approach versus Tradicional „Teacher-Student“ 1, 2008, Correlation between Traditional and Compjuter Interactive Teaching Method in The Presentation of a Lesson on Proteins,2011…
Recenzija rada Android applications as additional tool in inorganic chemistry teaching: A short-review (2019). Učesnik je mnogih konferencija i stručnih skupova. Sa svojim učenicima radi na zanimljiv, kreativan i inovativan način, ima interdisciplinarni pristup u radu, što pokazuju sledeće nagrade i rezultati: Nagrada delegacije Evropske unije u Srbiji, u projektu Evropski dnevnik, kategorija film: “Kako Srbija diše? Еuropa Diary Competition 2017/2018-3 rd Prize Nagrada Republičko takmičenje-Nacionalno takmičenje najboljih učeničkih kompanija u okviru programa Dostignuća mladih u Srbiji (2019). Sa timom učenika je autor softvera Virtuelna Analitička Hemija „VAH“ koji je objavljen u časopisu “Chemia Naissensis“ i sa kojim na Takmičenju za najbolju tehnološku inovaciju u kategoriji Inovativne ideje u podkategoriji najbolji srednjoškolski tim, osvaja prvo mesto u Srbiji (2020).
Softver je namenjen učenicima i profesorima za učenje kvalitativne analitičke hemije. Potvrdu svog rada dobija u Leksikon stvaralaca u preduniverzitetskom znanju u izdanju Klett-a Najboljih 1000 prosvetnih radnika u Srbiji. Aleksandra se dugi niz bavi zaštitom životne sredine i aktivno sarađuje sa ekološkim organizacijama u Nišu (učesnik je okruglog stola “Klimatske promene „ ,2018). Posebno je ponosna na svoje učenike, koji su nosioci ekoloških projekata kao što su „Omladinski ekološki aktivizam“ , i učesnici kampova npr .Kamp „Vlasina Rid“.
Valentina Aščetović, profesor hemije
Valentina je profesor hemije sa radnim iskustvom od 13 godina rada u više srednjih i osnovnih škola. Trenutno radi u OŠ „Toplički heroji“ Žitorađa, OŠ „ Dr Zoran Đinđić“ Brzi Brod i OŠ „ Prvi maj“
Trupale. Nastavničke kompetencije unapređivala je kroz brojne seminare , a to znanje koristi da kod učenika razvija kritičko mišljenje u rešavanju problema jedne od najzanimljivijih prirodnih nauka . Svaki novi čas je i nova prilika da se deca lepo zabave i puno toga nauče izvodeći zanimljive hemijske čarolije. Kao bivši sportista, timski je igrač, pa i svoje učenike uči timskom radu,poštovanju različitosti, tako da svako može da pokaže i svoje skrivene talente ako je na pravom mestu u timu.
Više puta učestvovala sa učenicima na festivalima nauke ,, Bez muke do nauke“ i „Nauk nije bauk“ . Učestvuje u međunarodnom projektu ,,Eko-škola“ od 2017. godine kao koordinator. Sertifikovani je trener za obuku ekološkog obrazovanja dece školskog i predškolskog uzrasta u okviru projekta „Ekološko obrazovanje – most za održivi razvoj prekograničnog regiona“ , koji sufinansira Evropska unija kroz Interreg – IPA Program prekogranične saradnje Bugarska – Srbija. Bavila se profesionalno košarkom osam godina. Osvajač je Kupa i vicešampion SR Jugoslavije u košarci, tako da je i sada njen moto: „Ne pitaj šta saigrači mogu uraditi za tebe.Pitaj šta ti možeš uraditi za saigrače“ (Magic Johnson).
Biljana Radović, vaspitač
Biljana je vaspitač u predškolskoj ustanovi ,,Surčin“. Završila je Visoku školu strukovnih studija za vaspitače ,, Mihailo Palov“ i Visoku zdravstvenu školu strukovnih studija za fizioterapeute u Zemunu. Želja joj je da svako dete izraste u samostalnog i plemenitog čoveka koji će znati pametno i na pravi način da koristi svoja znanja, jer je ubeđena da se sva deca rađaju sa potencijalima koje je potrebno na pravi način negovati i podsticati. Volela bi kada bi svako dečije ,,zašto“ dobilo svoj odgovor putujući do njega zajedno sa njom. Učesnik je, inicijator i koordinator različitih projekata u obrazovanju i vaspitanju. Stalno istražuje nove, savremene metode i tehnike vaspitanja i obrazovanja koje se oslanjaju na naučna znanja.
Detaljno izučava Montesori pedagogiju, kao i NTC sistem učenja za koji je u poslednje vreme posebno zainteresovana, pa redovno pohađa seminare i edukacije iz te oblasti. Motiviše decu da se zainteresuju za nauku, približavajući im je uz pomoć interesantnih i deci prilagođenih metoda. Trudi se da svakom detetu pristupa individualno poštujući njegove uzrastne i individualne karakteristike. Volela bi da kod svakog deteta razvije veštine neophodne za 21.vek. Dosta vremena posvećuje izrađivanju didaktičkih sredstava uz pomoć kojih deca kroz igru stiču znanja za
život.
Zbog želje da razjasni mnogobrojne roditeljske dileme s kojima se roditelji svakodnevo suočavaju i zbog toga što je roditeljstvo u današnje vreme jedan od najtežih ,,zanata“ odlučuje da otvori Instagram profil “montesori_ili_ipak_ne” na kom objavljuje tekstove o roditeljstvu, vaspitanju, kao i primere dobre prakse pokazujući pritom roditeljima kako da na pravilan i kvalitetan način provode vreme sa svojom decom.
Uvek spremna za saradnju sa kolegama, kao i za razmenu profesionalnih iskustava za dobrobit dece i njihove budućnosti. Pouzdana, vredna, uporna, poseduje motivacione veštine, zalaže se za međusobnu toleranciju, ljubav i poštovanje. U slobodno vreme voli da putuje, istražuje i obilazi prirodne lepote naše zemlje, bavi se planinarenjem i raftingom. Supruga je i majka dvoje dece.
Danijela Milić, profesor i inženjer hemije
Danijela Milić profesor i inženjer hemije. Ima iskustva od 20 godina rada u srednjoj i osnovnoj školi. Učesnik je brojnih seminara, vebinara, konferencija, tribina vezanih za nastavu i učenje, napredovanja učenika, digitalizaciju u nastavi i zaštitu životne sredine.
Primenjuje inovativne metode rada u nastavi. Razvija stvaralačko mišljenje kod učenika i želju za novim saznanjima. Pruža podršku učenicima. Časovi hemije su kao igra. Organizator je raznih izložbi. Ima objavljen rad u međunarodnom časopisu Agro-knowledge Journal.
Predsednik je Aktiva hemičara topličkog okruga. Saradnik je Regionalnog centra za talente Niš. Učestvuje sa učenicima 7 godina na Festivalu nauke ,, Bez muke do nauke“. Učestvuje u međunarodnom projektu ,,Eko-škola“ od 2017. godine kao koordinator. Bavila se fudbalom kao ženski trener. U školi vodi šahovsku sekciju.
Slađana Pavlović, profesor razredne nastave i pedagoški savetnik
Slađana Pavlović, nastavnik razredne nastave ima dvadeset godina radnog iskustva u radu sa učenicima prvog ciklusa osnovnog obrazovanja, zaposlena u Osnovnoj školi ,, Sestre Radović“ u Belosavcima, opština Topola. Edukaciju i profesionalni razvoj ozbiljno shvata, redovno pohađa obuke i stručna usavršavanja iz različitih oblasti, kroz stručne programe. Profesionalnim razvojem i edukacijom usavršava znanja i veštine iz svih oblasti kompetencija za profesiju nastavnika. Svojim ličnim profesionalnim razvojem stekla je zvanje u struci pedagoški savetnik. Prati obrazovne trendove i koristi znanja i veštine iz oblasti primene IKT u nastavi. Član je eTwinning mreže nastavnika i učestvuje u projektima sa kolegama iz regiona i naše države, takođe je član Instituta za
moderno obrazovanje i član Društva učitelja Topola.
Autor je dramskog Festivala ,,Velika školska pozornica” u Topoli, koji se realizuje kao dramski festival učenika osnovnih škola na republičkom nivou već četiri godine. Aktivno primenjuje vizuelizaciju nastavnih sadržaja i film u nastavi, kreira obrazovne filmove koji su dotupni Youtube kanalu. Kroz svoj profesionalni rad pokretač je i realizator više projekata iz oblasti zdravih stilova života, zaštite životne sredine, profesionalnog razvoja i preduzetništva, a koji su prezentovani na stručnim skupovima. U ustanovi u kojoj radi koordinira radom više timova, upućena je i na rukovođenje i upravnjanje ustanovom. Kroz stečeno zvanje kontinuirano se bavi pedagoško – instruktivnim radom i pruža mentorsku podršku nastavnicima. Održala je nekoliko predavanja na opštinskom i međunarodnom nivou: Stručno usavršavanje – obaveza ili izazov, Inkluzivno obrazovanje – korak po korak sa primerima iz prakse, Formalno i neformalno obrazovanje, Rad sa pripravnikom – izazovi mentorstva, na
Samitu dobrih ideja predstavila IKT alat.
Aleksandra Filipović, master učitelj
Aleksandra Filipović zaposlena je kao učiteljica u Internacionalnoj školi „Crnjanski“ u Jagodini. Osnovne i master studije završila je kao student generacije na Fakultetu pedagoških nauka.
Nosilac je nagrada na konkursima „Digitalni čas“, „Čas za ugled“, „Dan inteligencije“ i specijalne nagrade za najbolju upotrebu digitalnih alata u nastavi u kategoriji osnovnih škola na nacionalnom konkursu „Magija je u rukama nastavnika“ za najbolje primere nastave na daljinu. Ima ukupno preko 40 objavljenih radova u naučnim i stručnim časopisima i listovima i u akreditovanim elektronskim zbornicima. Autor je priručnika „Integrativna nastava za drugi razred“ i koautor priručnika „Integrativna nastava za treći razred“ u izdanju Izdavačke kuće „Eduka“. Oprobala se i kao izlagač na stručnim i naučnim skupovima i konferencijama.
Član je Instituta za moderno obrazovanje, Društva učitelja Jagodina i Zajednice eksperata Centra za obrazovne tehnologije na Zapadnom Balkanu. U svom radu intenzivno primenjuje integrativni pristup nastavnim sadržajima. Nastoji da učenike motiviše da stečena znanja permanentno nadograđuju i iskoriste u svakodnevnom životu. Kao glavnu karakteristiku svog rada ističe primenu autorskih Wix sajtova putem kojih je individualizovala nastavu i prilagodila je predznanjima i individualnom tempu svakog učenika, a same učenike podstakla da već od prvog razreda digitalne tehnologije koriste u svrhu učenja i daljeg napredovanja. Inovativni modeli rada poput problemske, programirane, egzemplarne i diferencirane nastave sastavni su elementi njenog planiranja i realizovanja nastavnih sadržaja sa učenicima.
Njena učionica transformiše se iz nedelju u nedelju u najrazličitije ambijente pogodne za učenje – veterinarsku stanicu, laboratoriju, prostoriju za pružanje prve pomoći, vremenski distanciranu “pisaonicu”, a neretko nastavu realizuje i u parku škole. Primena AR aplikacija, holograma i hologramske kocke Merge Cube, aplikacija No Hands, Plickers, Blue-Bot i Pro-bot robota, Lego Education WeDo 2.0 seta, 3D olovaka, MozaBook obrazovnog softvera u kombinaciji sa radom po stanicama, kreativnim lapbukovima i aktivnim metodoma učenja neki su od elemenata koje redovno inkorporira u realizaciju nastavnih sadržaja u svom odeljenju. Sa svojim učenicima redovno organizuje aktivnosti ekološkog karaktera i aktivnosti povodom obeležavanja Space Week, Code Week i The Hour of Code.
Tatjana Danilović, profesor razredne nastave
Tatjana je profesor razredne nastave sa 26 godina radnog iskustva i zaposlena je kao učitelj u OŠ „Boško Palkovljević Pinki” u Batajnici. Član je Instituta za moderno obrazovanje, član eTwinninga, EPALE zajednice i Asocijacije nastavnika EX-YU. Dobitnik je nacionalnih i evropskih oznaka kvaliteta za realizovane eTwinning projekte. Kontinuirano se stručno usavršava kako bi unapredila svoje nastavničke veštine i kompetencije za celoživotno učenje. Učesnik je mnogobrojnih domaćih i stranih seminara,
tribina, vebinara i konferencija. Neke od njih su: eTwinning Danube Region Conference, Nove tehnologije u obrazovanju, Digitalno obrazovanje 2020.
Redovno posećuje “Arhimedesove” matematičke tribine i različite oblike stručnog usavršavanja koje organizuje Institut za moderno obrazovanje. Svoje učenike od prvog dana motiviše, podstiče i hrabri da otkrivaju svet oko sebe, istražuju, analiziraju, zaključuju i pronalaze odgovore na pitanja koja se sama nameću. Posebnu pažnju poklanja kada su u pitanju problemi zaštite okoline i održivog razvoja. U nastavni plan često integriše multidisciplinarne projekte u kojima učenici rado učestvuju, radeći u mešovitim grupama, sarađujući sa vršnjacima iz raznih zemalja kako bi i na ovaj način učili jedni od drugih, upoznali različite zemlje, narode i kulture. U svom radu primenjuje nove nastavne metode i tehnike učenja uz upotrebu savremene tehnologije različitih web 2.0 alata.
Aleksandra Danilović, nastavnik matematike
Aleksandra radi kao nastavnica matematike u Osnovnoj školi „Svetislav Golubović Mitraljeta”, Batajnica (Srbija). Aleksandra od samog početka rada u školi prati sva dešavanja u obrazovanja i aktivno učestvuje u svom profesionalnom razvoju kroz različite oblike stručnog usavršavanja bez obzira da li su oni formalnog, neformalnog i informalnog karaktera. Kao životni moto prisvojila je, još za studentskih dana, rečenicu : „Iduć’ uči u vekove gleda.”, koja je ispisana na postamentu spomenika Dositeju Obradoviću u parku na Studentskom trgu. U školi aktivno učestvuje u svim aktivnostima koje učenike podstiču da razvijaju svoje potencijale kroz nastavni process ili u okviru vannastavnih aktivnosti kako bi kvalitetno proveli svoje slobodno vreme i promovisale razvijanje i/ili sticanje
različitih veština kod učenika. Sa elanom pristupa novim izazovima u svakodnevnoj nastavnoj praksi, naročito kada su u pitanju projektna nastava i povezivanje matematike sa drugim predmetima sa ciljem da učenicima pokaže na koji način mogu stečeno znanje da primene u rešavanju probleme iz svakodnevnog života.
Deo je školskog ERAZMUS+ tima i coordinator za dva K229 projekta u svojoj školi: Teaching and Learning about emotional skills (T.A.L.E.S.) i Creating Of Digital Environment : Stop Traditional Education Approach Multidisciplinary (CODE:STEAM). Učesnik je međunarodne inicijative „European Schools for a Living planet” (ESFALP) pod pokroviteljstvom WWF Austrija, WWF Rumunija i ERSTE fondacije. Učenici i nastavnici iz 9 evropskih zemalja (Bugarska, Rumunija, Slovačka, Mađarska, Srbija, Hrvatska, Slovenija,
Moldavija, Ukrajina), planiraju i realizuju projekte zaštite životne sredine i prirode koji se bave temama “Ekološki otisak” i “Dunav”. Tim učenika OŠ „Svetislav Golubović Mitraljeta”, čiji je ona bila mentor na projektu “Rastao sam pored Dunava”, osvojio je prvu nagradu.
Aleksandra je i eTwinning ambassador u Srbiji. eTwinning je evropska mreža, koja promoviše saradnju škola u Evropi i šire putem internet portala upotrebom IKT-a na siguran način u realizaciji projekata u virtuelnom okruženju. Sa učenicima i kolegama radila je na STEM i SDG projektima na eTwinning platformi koji su osvojili nacionalne i evropske oznake kvaliteta. Veoma je zainteresovana nove tehnologije u obrazovanju, posebno za web 2.0 alate. Realizator je akreditovanih seminara na temu primene digitalnih alata u nastavi. Učestvovala je na više evropskih konferencija o obrazovanju kao učesnik, predavač i voditelj radionica. Bila je jedan od govornika na konferenciji „Nove tehnologije u obrazovanju” u Beogradu, eTwinning konferencije „Projektno orijentisana nastava: ocenjivanje i sprovođenje u praksi”.
Smatra da je nastavnička profesija usko povezana sa naukom, kulturom, umetnošću, sportom i svakodnevicom, te učenicima treba još u najranijem uzrastu pružiti mogućnost za otkrivanjem, razvijanjem kritičkog i kreativnog razmišljanja, razlaganjem složenijih problema na jednostavnije i njihovo postupno rešavanje, analiziranje, zaključivanje i donošenje odluka sa predviđanjem dobrih i
loših strana tih odluka.
Marija Stošić, profesor razredne nastave i pedagoški savetnik
Marija Stošić, profesor razredne nastave sa stečenim zvanjem pedagoški savetnik, zaposlena je u OŠ „Vuk Karadžić“ u Kraljevu. Autor je dva akreditovana programa za obuku nastavnika, oba usmerena na razvoj digitalnih kompetencija. Onlajn program obuke „Digitalne priče i bajke“, pored ZUOV-a, ima akreditaciju i Zavoda za školstvo Crne Gore, da se aktivno realizuje za nastavnike i druge
zainteresovane u Srbiji i Crnoj Gori. Drugi seminar „Čitaj između redova – učenje za budućnost“ je dnevni i realizuje se u neposrednom radu sa polaznicima.
Marija je već drugu godinu zaredom birana u tim eksperata dela kompanije Mikrosoft koji se bavi razvojom i unapređivanjem procesa učenja i obrazovanja. Učesnik je Međunarodne konferencije o obrazovanju, tehnologijama i razvoju (INTED,2019) u Valensiji, gde ju je odveo njen rad o digitalom i onlajn učenju. Na poslednjem 4.0 festivalu koji se odvija pod pokroviteljstvom Ministarstva za inovacije i tehnološki razvoj, pozvana je da govori za okruglim stolom o obrazovanju za budućnost.
Ona pridaje veliki značaj razvoju informacione i medijske pismenosti kod učenika, ali podjednaku važnost pridaje i razvoju primarne i funkcionalne pismenosti, ističući da se te pismenosti u društvu naglog tehnološkog razvoja nužno stavljaju u drugi plan, pa se kroz analizu postignuća učenika na završnom ispitu na kraju osnovnoškolskog obrazovanja sve češće navodi problem čitanje sa razumevanjem. Kao posebnu važnost, u smislu pripreme učenika za život u budućnosti, gde ih čekaju izazovi kojih mi danas možda nismo ni svesni, ističe značaj osposobljavanja učenika za celoživotno učenje, odnosno razvijanje sposobnosti učenika da samostalno dolaze do željenih informacija koja će im obezbediti nova znanja za rešavnje određenih životnih situacija, pa i za samostalno razvijanje željenih kompetencija.
Autor je nekoliko objavljenih metodičkih priručnika za učitelje i recenzent udžbenika. Primeri iz njene prakse nalaze se u zbornicima mnogih stručnih skupova i bazama stručnih radova. Svake godine svoju praksu iz učionice prezentuje sadašnjim i budućim učiteljima na Učiteljskom fakultetu u Beogradu u okviru akreditovanog stručnog skupa „Sabor učitelja“, koji se ove godine zbog epidemiološke situacije realizovao onlajn putem. Sa svojim učenicima osvojila je brojne nagrade i priznanja, od kojih se mogu izdvojiti prvo mesto na
Međunarodnoj smotri „Čitalići“ u kategoriji „Digitalni čitalići“(MPNTR) i drugo mesto na Međunarodnoj smotri „KREF“ (MPNTR) u kategoriji edukativnih filmova. Autor je i realizator brojnih projekata i radionica, kako unutar ustanove, tako i na nivou grada, od kojih izdvaja Eko-kamp za učenike osnovnih škola sa tertorije Grada Kraljeva u Lopatnici i lutkarske radionice za razvoj primarne do tercijalne pismenosti koje je realizovala u nekoliko kraljevačkih osnovnih škola.
Za svoj volonterski rad na Dečjem odeljenju Narodne biblioteke „Stefan Prvovenčani“ u Kraljevu, nagrađena je knjigom od strane direktora ustanove, povodom Dana bibliotekara. Poznati je i humanista, te se sa svojim učenicima redovno odaziva svim humanitarnim akcijama, a lično je sprovela i nekoliko akcija kroz koje je za izdvojeno odeljenje škole i učenike obezbeđivala potrebna
sredstva.
Marija Prutkin, nastavnik matematike i informatike i računarstva
Marija Prutkin je master matematičar iz Kruševca. Osnovne i master studije je završila na Matematičkom fakultetu Beogradskog univerziteta. Trenutno radi kao nastavnik matematike i informatike i računarstva u OŠ “Jovan Popović” u Kruševcu. Trudi se da osavremeni nastavni proces i u svoju učionicu unese nove metode učenja uz upotrebu savremenih tehnologija kako bi postignuća učenika bila što bolja. Rad sa decom smatra veoma izazovnim, naročito u vreme kada su učenicima mnogi materijali za učenje lako dostupni, ali ih treba obučiti za njihovo pravilno tumačenje i korišćenje.
U svoj nastavni proces, kao i u vannastavne aktivnosti, uključuje razne projekte i dešavanja za učenike, interaktivne radionice i manifestacije koje za cilj imaju promociju nauke (Maj- mesec matematike, Noć muzeja, Dan broja pi, Dan inteligencije, svetska nedelja matematike,…). Marija je nosilac ambasadorske titule za “Global Math Project” od 2018. godine. Dobitnik je nacionalnih i evropskih oznaka kvaliteta za realizovane eTwinning projekte. U okviru projekta „Dan inteligencije 2019.“ jedna od njenih aktivnosti sa učenicima se našla među 30 nagrađenih primera dobre prakse, koja je predstavljena na tribini “Stimulacija intelektualnog razvoja – primeri dobre prakse”.
Marija je nastavnik koji se stalno stručno usavršava putem seminara, konferencija i stručnih skupova. Jedan je od evaluatora udžbenika “Matematika za 6. razred” izdavačke kuće Klett. Takođe, jedan je od nastavnika volontera koji učestvuju u kreiranju obrazovnih sadržaja za platformu “Moja škola” namenjenu nastavi na daljinu. Ona je od 2017. punopravni član Mense i od tada radi na promociji razvoja intelektualnih veština. Smatra da rad sa darovitima nije čak ni samo potreba škole, već je potreba celokupnog društva, kako bi se daroviti na vreme usmerili u sistemu školstva, te im se pružila prilika da ostvare svoje potencijale.
Predano radi na promociji nauke i škole u svojoj sredini, kao nastavnik matematike i informatike i računarstva, ali i kao pomoćnik direktora. Jedan je od administratora Fejsbuk stranice škole. Pored navedenog, Marija je učesnik dva Erazmus+ projekta mobilnosti: projekat Mense Srbije „Teachers for gifted“ planiran za 2020. godinu i projekat OŠ „Jovan Popović“ (Kruševac) „Nadareni za budućnost“ planiran za 2021. godinu.
Aleksandar Stojković, nastavnik tehnike i tehnologije i informatike i računarstva
Aleksandar Stojković je nastavnik tehnike i tehnologije i informatike i računarstva u Osnovnoj školi „Sreten Mladenović Mika” u Nišu. U okviru svojih predmeta, putem modela BYOD i raznih Web 2.0 alata, koristi inovativne metode učenja u izokrenutoj učionici (flipped classroom), učenje kroz edukativne igre (Minecraft), projektno orijentisanu nastavu (PBL), društvene mreže, Edmodo i Mystery Skype. Okrenut je eksperimentima, inovacijama, kritičkom mišljenju i novim STEAM sadržajima u učionici i van nje, kao i konceptu outdoor learninga („Pivara”, laboratorije PMF-a u Nišu, Naučni park RC Niš, „Noć istraživača”, Svetska nedelja svemira, Evropska nedelja programiranja).
Učesnik je raznih manifestacija: „Nauk nije bauk” (2016, 2017. i 2018. godine) na Elektronskom fakultetu u Nišu, „Maj – mesec matematike”, festival „Matematika u maju”, projekat „Razvionica”, projekat „2.000 digitalnih učionica” MPNTR-a i ZUOV-a. Koautor je rada „Dan Roma” u Zborniku radova „Digitalni čas 2015/2016”, autor je rada „Eratostenov eksperiment” u Zborniku radova „Digitalni čas 2018/2019”, koautor je radova „Savremeno poslovno izveštavanje” i „Od projektne nastave do eTwinning projekata i nazad” na Državnom seminaru Društva matematičara Srbije 2018, bio je predavač na konferenciji „Nove tehnologije 2017” u organizaciji British Councila.
Dobitnik je mnogih Nacionalnih oznaka kvaliteta za nacionalne eTwinning projekte: „S.E.E. (Sun-Earth-Erathostenes)” (za 2017, 2018, 2019. i 2020. godinu) i Evropskih oznaka kvaliteta za međunarodne eTwinning projekte „Created Games Using Scratch”, „Pi day”, „S.E.E.(Sun-Earth-Erathostenes)”.
Jasna Maričić Mirilović, nastavnik matematike
Jasna živi i radi u Sopotu, varošici ispod Kosmaja, u blizini Beograda. Radi kao nastavnik matematike u sopotskoj osnovnoj školi, a akademska zvanja je stekla na Matematičkom fakultetu Beogradskog univerziteta. Odrastala je u učiteljskom stanu i učionici jedne male i nepodeljene seoske škole u Šumadiji, pa se može reći da ceo život nije izlazila iz učionice. Sa one druge strane katedre, kao nastavnik, sedi već skoro četvrt veka. Pokušavajući da motiviše učenike da se više interesuju za nauku i zavole je, često je tokom dugogodišnjeg rada u prosveti pravila izlete iz matematike u astronomiju, fiziku, likovnu umetnost ili literarno stvaralaštvo.
Pored promocije nauke, svoje škole i učenika, ta iskustva su joj pomogla da proširi lične vidike i stekne kontakte u profesionalnom miljeu i na taj način podeli svoju radost i raznovrsnost podučavanja sa drugima. Autor je niza projekata, izložbi, izleta, poseta, stručnih radova, stručnih obuka i poneke zbirke za osnovce, a član je i saradnik stručnih udruženja i institucija. Voli muziku, pevanje, mačke, šumu i kampovanje (posebno na Peloponezu). Supruga je i majka dvoje dece školskog uzrasta.
Edina Đorović, vaspitač
Edina je vaspitač Predškolske ustanove „Naša radost” u Subotici, gde je i diplomirala na Višoj školi za obrazovanje vaspitača. U Predškolskoj ustanovi „Naša radost” je koordinator projekta „Razvoj računarskog razmišljanja i digitalne kompetencije kod predškolske dece”. U sklopu ovog projekta drži radionice i predavanja vaspitačima o STEM pristupu, kodiranju, korišćenju podnih robota u vaspitno-obrazovnom radu i sl. Cilj joj je da deca već na ovom ranom uzrastu razviju ljubav i interesovanje prema nauci, ali i takođe da zainteresuje i druge vapitače za STEM pristup i metodu rada. Edina je nosilac evropske i nacionalne oznake kvaliteta za eTwinning projekte, specijalne nagrade u okviru „Digitalne tematske nedelje 2019” u Mađarskoj, pobednica „STEM Discovery Week 2019”, „STEM Discovery Campaigne 2020”, Dana inteligencije 2020, Microsoft Innovative Educator Expert 2019–2020. Aktivno učestvuje i u „Nedelji kodiranja (Codeweek)”, a učestvovala je i u projektu EdTech Centra „Evropska nedelja programiranja u predškolskim ustanovama Srbije”.
STEM je takođe u fokusu Erasmus projekta u kom trenutno učestvuje: „Connection between fairy tales and STEM”. Veliki je zagovornik STEM obrazovanja predškolske dece, jer smatra da su deca već u ranom detinjstvu sposobna savladati koncepte STEM područja.
Mirjana Tišma, nastavnik razredne nastave
Mirjana se bavi učiteljskim pozivom već dvadeset godina i uspešno je izvela već petu generaciju učenika. Autor je i realizator dva programa stučnog usavršavanja, „Darovito dete u razredu – od skrivenog talenta do IOP-a 3” i „Učimo brzo i lako, jer znamo kako”. Vrlo je ponosna na svoj mentorski rad sa studentima, kao i na osvojene razne nagrade učenika na matematičkim, literarnim i likovnim takmičenjima. Član je predsedništva Mense Srbije i suosnivač SIG-a „UčenIQ”, koji se bavi održavanjem kreativnih radionica za decu „Mensa deci”. Koautor je programa „Od crtanja do programiranja”, na kojima se razvija algoritamski način razmišljanja i rešavaju logički problemi programiranjem.
Član je Udruženja „Kreativni učitelji”, Instituta za moderno obrazovanje, organizacionog odbora druge i treće međunarodne naučnostručne konferencije „Darovitost, obrazovanje i razvoj”, kao i EPOK tima Srbije, koji se bavi otkrivanjem potencijalne kreativnosti kod dece. Realizator je brojnih radionica za decu povodom obeležavanja Dana inteligencije, Sata programiranja i Nedelje svesti o mozgu. Izlagala je radove „Škola i darovitost” i „Koučing u školi” na naučnostručnim konferencijama.
Nenad Pantić, nastavnik razredne nastave
Nenad je učitelj u OŠ „Sava Šumanović” u Zemunu, gde je počeo da radi 2012. godine nakon završenih osnovnih studija na Učiteljskom fakultetu u Beogradu kao profesor razredne nastave u produženom boravku, a kasnije kao nastavnik razredne nastave. Uporedo sa početkom učiteljske prakse nastavio je školovanje na master studijama, na kojim je odbranio rad na temu „Rukomet kao sportska igra i aktivnost”. Tokom svog učiteljskog staža Nenad je osvojio različite nagrade na lokalnom i republičkom nivou, kao i nagrade na različitim konkursima, a primeri dobre prakse su prezentovani na tribinama. Neke od nagrada koje je osvojio sa svojim učenicima su: drugo mesto na konkursu „Pokrenimo našu decu”, u ogranizaciji „Akva Vive”, prvu nagradu na konkursu povodom „Sto godina od oslobođenja Beograda”, u organizaciji Dečjeg kulturnog centra, treću nagradu na konkursu „Digitalni čas”, u organizaciji Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Republike Srbije, pohvalu na konkursu „Saznali na seminaru, primenili u praksi”, u organizaciji ZUOV-a, nagrađen primer dobre prakse povodom „Dana inteligencije”, u organizaciji Mense i IMO, finalista je konkursa „Zaštita od sunca”, u organizaciji „Eucerina” i Fonda B92. Prvi je nosilac plakete „Zlatno sunce”, koje mu je „za izuzetnu kreativnost, profesionalnu posvećenost i primenu novih tehnologija u radu sa decom” dodelio Dečji kulturni centar Beograda, kao i „Priznanja za
herojsko delo”, koje mu je dodelila zajednica nastavnika „EduBalkan” „za herojski doprinos kreiranju baze digitalnih obrazovnih materijala”.
Nenadovi radovi se nalaze u bazama znanja „Digitalni čas” i „Digitalna učionica”.
U OŠ „Sava Šumanović” vodi mini rukometnu sekciju, sa kojom je više puta učestvovao u demonstraciji mini rukometne igre tokom otvaranja Sajma sporta, kao i tokom obeležavanja Evropske nedelje sporta 2019. godine. Pored redovnih poslova koje učiteljski poziv podrazumeva, Nenad je administrator školskog sajta, školski koordinator za „esDnevnik” i supervizor na završnom ispitu.
Član je Instituta za moderno obrazovanje. Oženjen je i otac troje dece.
Dragan Golubović, nastavnik fizike
Dragan Golubović je diplomirani fizičar i malo savremeni, a malo i tradicionalni nastavnik. Bogatu radnu biografiju započeo je na Elektronskom fakultetu u Nišu. Trenutno je nastavnik fizike u odeljenju za matematičke talente u OŠ „Vuk Karadžić” u Leskovcu i osnovnim školama „8. oktobar” i „Siniša Janić” u Vlasotincu. Osnivač je i urednik Izdavačke kuće „Tibet” iz Niša, akademskoj javnosti poznatoj po velikom broju naučnih izdanja i ediciji „Akademija”.
Dve godine zaredom njegovi ugledni časovi su proglašeni za najbolje u fizici, a pobednik je konkursa „Čas za ugled 4” za predmetnu nastavu u Srbiji i dobitnik posebne Pohvalnice na narednom konkursu, za čas projektne nastave. Reč je o novom konceptu: fizika i bajka ili fizika kao bajka.
Autor je tridesetak postavki na FN širom Srbije i dva puta dobitnik priznanja u vidu medalje za počasnog ambasadora nauke. Кruna ovih radova su i teme mnogih TV emisija; o učenju sa razumevanjem, snimljena za Unicef, emisije o DDD naučnom timu i specijalnom matematičkom odeljenju SNT, mnogih hronika RTS-a… mnogih projekata kao „Pametno pametni”, „Tranzit Venere”… osnivač Astronomskog društva Vlasina.
Velika ljubav ovog nastavnika je pisanje. Autor je mnogih radionica: „Crno-beli svet”, „Čaša čiste vode”, „Samo još jednom”, koje su realizovane u naučnim klubovima i naučnim dešavanjima: „Noć istraživača”, „Naučni kamion”, na Danima nauke, u „Maju mesecu matematike”… CPN je više puta nagradio ove projekte, a „Kristalni svet” je među najboljima na javnom pozivu projekata za promociju i popularizaciju nauke.
Autor je i više knjiga: „Magia Naturalis”, „Kompas koji ne pokazuje strane sveta”, „Struktura i kompresibilnost stakla”, koje je posvetio svojim učenicima na čije je medalje sa republičkih takmičenja posebno ponosan. Radovi iz matematičke logike objedinjeni u više puta nagrađivanoj radionici „Misterija igre”, kolu matematičke logike, postali su nešto više od načina popularizacije nauke, postali su deo obrazovanja,
razumevanja i kreativnosti. To su i argumenti koji su ovog nastavnika prepoznali kao jednog od pobednika M3, Lica matematike.
Irena Bijelić, nastavnik razredne nastave
Rođena je u Novom Sadu 1974. godine. Nastavnik je razredne nastave u u Osnovnoj školi „23.oktobar” u Sremskim Karlovcima i ima devetnaestogodisnje iskustvo kao predavač. Završila je Učiteljski fakultet u Somboru i stekla zvanje profesora razredne nastave. Njeni radovi objavljeni kao primeri dobre prakse: Zavod za unapređenje obrazovanja i vaspitanja („Saznali na seminaru, primenili u praksi”, ZUOV, dva rada (2014, 2017); Digitalni čas; MSUTT, dva rada (2017, 2018.) Digitalna učionica (2019.), Magija je u rukama nastavnika (2020) Zbornik radova; Primena IKT-a u integrativnoj nastavi; Ministarstvo spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija SURS; Riznica nastala digitalnim alatom;(2020). Aktivan je eTwinner, iza nje je 49 realizovanih projekata i 13 nacionalnih oznaka kvaliteta za eTwinning projekte.
Učestvovala je u obeležavanju Dana inteligencije, dala svoj doprinos „Nastavničkoj mreži tokom pandemije”, nagrađena od kolega za altruizam.
Uspešno primenjuje lutke u nastavi i učestvuje na smotrama lutkarstva. Smotra „Naša srca kucaju u istom ritmu”, MIN Prosvete, DILS; Veternik – 2. mesto za scenu i 2. mesto za režiju (Mačak otišao u hajduke) (2014), 3. mesto za najkreativnije lutke i 3. mesto za predstavu u celini (Kreativna reciklaža) (2015), 1. Mesto za najkreativniju lutku i 3. Mesto za muziku (Ko je kriv) (2017) 3. mesto za predstavu u celini (Priča o sreći) 2018.
Međuokružna smotra 23. FLUOŠ, Diploma Za uspešnu primenu lutke u nastavi, Novi Sad, MIN Prosvete, Udruženje vojvođanskih učitelja, Novi Sad (2017) Republičko takmičenje FLUOŠ 1. Nagrada za najbolju ginjol lutku ( 2017). Njena biografija ušla je u Leksikon 1000 stvaralaca prosvetnih radnika prof. Milana Kundačine.
Marija Bastić, profesor razredne nastave, magistar u obrazovanju, pedagoški savetnik
Marija Bastić rođena je 1981. godine u Beogradu. Učiteljski fakultet i postdiplomske magistarske studije završila je u Beogradu. U svom profesionalnom radu stekla je zvanje pedagoški savetnik.
U radu sa decom primenjuje lutkarsko-dramske igre, interaktivne priče, robotiku. Kroz lutkarsko-dramske igre gradi repertoar strategija dizajniranih da izazovu nove ideje i pokrenu kreativnost kod učenika. Zato svaki njen čas liči na jedan čin veoma poučne i razdragane pozorišne predstave. Kada kročite u njenu učionicu, pomislite da ste zalutali u dečje pozorište, u kom su đaci glavni akteri.
Uvođenjem IKT-a kod učenika budi svest da je važno kako dolaze do određenih rezultata. Primenjujući robotiku, vodi učenike kroz matematiku na jedan originalan i nesvakidašnji način, što dovodi do odličnih rezultata na takmičenjima.
Marija osluškuje decu, njihove potrebe, uči od starijih kolega, dogovara se sa roditeljima. Učitelj na prvom mestu treba da bude dobar čovek, a o Mariji kao dobrom čoveku govore njene kolege, đaci i njihovi roditelji.
Ona smatra da je najvažniji nastavni materijal nastavnik, jer oni stvaraju nevidljivu mrežu koja formira i održava grupu sačinjenu od ljubavi, poštovanja i drugarstva.
Aktivan je učesnik na međunarodnim projektima i autor međunarodnog eTwinning projekta „From doll to knowledge”. Učesnik je i predavač na međunarodnim konferencijama i smotrama. Sa svojim učenicima kroz autorske dramske tekstove na dramskim festivalima postiže značajne rezultate.
Autorka je bloga „Od lutke do znanja” i akreditovanog seminara namenjenog učiteljima i vaspitačima, zatim udžbenika „Svet oko nas” za 2. razred, „Priroda i društvo” za 3. razred i „Priroda i društvo” za 4. razred.
Jedan je od autora i član žirija „Lutka u školi – SLUŠ” u organizaciji Društva učitelja Beograd. Autor je YouTube kanala „Od lutke do znanja”, a napisala je i dve knjige za decu: „Vesela družina” i „Čarobna učionica”.
Dobitnik je nagrade magazina Blic žena „Najuspešnije žene za 2018. godinu”.
Godine 2019. dobila je nagradu „Najbolji edukator Srbije”, koju dodeljuje Udruženje za podsticanje preduzetništva „Živojin Mišić”.
Irena Lazarević, nastavnik razredne nastave
Irena je nastavnik razredne nastave u u Osnovnoj školi „Dušan Jerković“ u Rumi i ima dvadesetogodišnje iskustvo kao predavač. Završila je Učiteljski fakultet u Somboru i stekla zvanje profesora razredne nastave.
Zagovornik je inkuzivnosti škole u svim segmentima. Poštuje i uvažava pedagoško, metodičko i didaktičko nasleđe, a u svakodnevnom radu tu bazu nadograđuje korišćenjem savremenih nastavnih metoda, tehnika i naučnih znanja. Irena smatra da je razmena profesionalnih iskustava i saradnja sa kolegama veoma bitna i dragocena.
IKT omogućava da granice za saradničke odnose gotovo ne postoje. Zato se sa svojim kolegama i učenicima uključuje u projekte i događaje koji promovišu saradnju na nacionalnom i međunarodnom nivou.
Član je SURS-a; učestvovala je na Saborima učitelja i kao slušalac, prezenter primera dobre prakse i izlagač na izložbi. Učestvuje na konkursima Razmene profesionalnih iskustava, Ugledni čas. Pohvaljena je za učešće na nagradnom konkursu „Digitalni čas“ 2011, a iste godine joj je rad bio uvršćen u Bazu znanja Kreativne škole ZUOVa, kao i dve godine nakon toga. Pored ove Baze znanja i drugi primeri dobre prakse uvršćeni su i u Baze znanja SURSa, eTwinning platforme…
Dobitnik je Nacionalne i Evropske oznake kvaliteta za eTwinning projekat koji je izradila kao partner sa koleginicom iz Slovačke 2018. godine. Učesnik je i eTwinning konferencije u Varšavi u oktobru 2018. godine. U okviru konferencije učestvovala je na radionicama iz STEM edukacije.
Učestvovala je u obeležavanju “Dana inteligencije“, dala svoj doprinos „Nastavničkoj mreži tokom pandemije“. Pored redovne nastave i projektnih aktivnosti, predavala je godinama i izborne predmete Ruka u testu i Od igračke do računara.
Predškolcima drži besplatne radionice kodiranja u školi u kojoj radi.
Učestvuje sa učenicima na brojnim konkursima i takmičenjima na kojima su imali zapažene uspehe (matematička takmičenja za mlađi uzrast, “Kengur bez granica”, „Misliša“ informatičko takmičenje „Dabar“, Code Week 2018. i 2019. godine, smotre recitatora…)
Jedna je od osnivača Društva učitelja Rume i prva predsednica tog Društva.
Jelena Babić, nastavnik razredne nastave i pedagoški savetnik
Jelena radi kao profesor razredne nastave u OŠ Milić Rakić Mirko, opština Prokuplje i pedagoški savetnik.
Petnaest godina radi u nepodeljenoj školi,
Najbolji edukator Srbije 2018, dobitnik Svetosavske pohvalnice 2018/19. Opštine Prokuplje, dobitnik plakete Učiteljskog društva Niš, šk. 2018/19, član Instituta za moderno obrazovanje, član Asocijacije najboljih nastavnika Jugoslavije, Spoljni saradnik ZUOV-a za šk. 2018-19. i 2019-20.
U toku svoje karijere radila je i kao vaspitač/učitelj na UNICEF-ovim projektima sa decom romske nacionalnosti.
Stalnim stručnim usavršavanjem i permanentnim i kontinuiranim dograđivanjem otvara sebi mogućnost da nastavni proces bude što raznovrsniji i kvalitetniji što pokazuju i rezulati njenih učenika.
Radovi učiteljice, kao primeri dobre prakse, objavljeni su u mnogim zbornicima, pohvaljivani su u nagrađivani.
Sena Vukotić, nastavnik srpskog jezika i književnosti i pedagoški savetnik
Sena Vukotić je nastavnik srpskog jezika i književnosti i pedagoški savetnik. Od 2010. godine radi u Osnovnoj školi „Mito Igumanović“ u Kosjeriću. Učesnik je, inicijator i koordinator različitih projekata u obrazovanju i kulturi: Kreativno mentorstvo, Dani Petra Lazića, Evropski dan jezika. Učesnik je međunarodnih projekata na polju savremene umetnosti PechaKucha (Japan), Flamenko Flashmob (Španija).
Tokom studija bila je glavni i odgovorni urednik časopisa za književnost studenata Filoškog fakulteta u Beogradu „Znak“, a danas svoje tekstove o savremenoj kulturi kao i primere dobre pedagoške prakse objavljuje u e-časopisu Novi polis i Prosvetnom pregledu.
Zajedno sa suprugom je inicijator i koordinator manifestacije „Noć muzeja“ u svom gradu od 2012. godine. Radi na časovima interdisciplinarnih predavanja, časova međuvršnjačkog učenja, kao i javnih časova.
Bavi se mogućnošću implementacije sadržaja univerzitetskih tema u nastavu kroz organizaciju časova za učenike sa univerzitetskim predavačima kao i priznatim stručnjacima iz oblasti filma, muzike, stripa, plesa, književnosti, sociologije, arheologije. Na tim polazištima realizovani su „mini univerzitetski časovi“ sa dr Slobodanom Vladušićem, mr Markom Aleksićem, dr Vladimirom Vukomanovićem, mr Janom Rastegorac, Dejanom Aleksićem, mr Petrom Matovićem…
Voditelj je nacionalne obuke Digitalna učionica, kao i predavač na Republičkom zimskom seminaru sa temom digitalne obrade knjige „Mali Princ“.
Finalista je udruženja „Živojin Mišić“ na konkursu „Najbolji edukatori Srbije“ za 2019. godinu. Koordinator je projekta Ministarstva prosvete i tehnološkog razvoja i Saveta Evrope „Kvalitetno obrazovanje za sve“ (2019-2022).
Bavi se flamenko plesom (grupa Sonikete, Rakel Ruiz (Madrid). Tokom svog rada oformila je jedinstveni učenički rokenrol hor „HorHir“. Sarađuje sa školama u zemlji i inostranstvu (škola srpskog jezika i kulture „Ivo Andrić“, Stavanger, Kraljevina Norveška).
Marina Stanojlović Mirčić, nastavnik italijanskog jezika i građanskog vaspitanja
Marina je nastavnica italijanskog jezika i građanskog vaspitanja u OŠ „Ljuba Nešić” i OŠ „Vladislav Petković DIS”, Zaječar. Diplomirala je na Filološkom fakultetu, Univerziteta u Beogradu.
STEAM nastavnik ne mora da bude matematičar, fizičar, informatičar, hemičar. Može biti i učitelj, vaspitač, nastavnik društvenih nauka, ili nastavnik stranog jezika koji ima interdisciplinarni pristup. Samim tim izazov je još veći, a dobrobit je mnogostruka u nastavi takvih predmeta: inovativnost, kreativnost i interesantnost.
Marina se u to lično uverila kada je pre dve godine uvela STEM sadržaje u predmete koje predaje – Italijanski jezik i Građansko vaspitanje, kako bi njihovo izučavanje povezala sa realnim životnim situacijama.
Njen inovativni pristup se sastoji u tome što spaja nespojivo: italijanski jezik i fiziku, građansko i IKT i dr. Njen cilj je da njeni učenici sami dođu do rešenja nekog problema koristeći istraživački rad, kritičko mišljenje, svoje jake strane ličnosti, vršnjačku saradnju i sl.
Pet godina za redom Marina je nosilac je priznanja “Microsoft Innovative Educator Expert”, tri godine nosi titulu “Skype Master Teacher”, prošle godine je na Majkrosoftovoj konferenciji u Parizu predstavila svoju nastavničku praksu kroz upotrebu Majkrosoftovih proizvoda, a o njenjim aktivnostima postoji članak na blogu potpredsednika Majkrosofta Entonija Salsita “Daily Edventures”:
Nosilac je mnogih nagrada, izmedju ostalog: pobednik takmičenja „Europeana Education Competition 2020“, finalista takmičenja „BLOOM Stories Competition 2020“ – European Schoolnet, nagrade na konkursu „Dan inteligencije 2019“, Mensa Srbije i Instituta za moderno obrazovanje, Beograd, priznanja Microsoft Innovative Educator Expert 2019-2020, Skype Master Teacher i Microsoft Innovative Educator Fellow 2019-2020, Majkrosoft Srbija, pobednik je takmičenja „STEM Discovery week 2019“ – European Schoolnet, nosilac nagrade „Najbolji nastavnici bivše Jugoslavije“, priznanje #TeachSGs Ambassador – Ambasador za podučavanje ciljeva Održivog razvoja UN, nosilac evropske i nacionalne oznake kvaliteta za eTwinning projekat na italijanskom jeziku Fondacija Tempus, Svetosavske nagrade grada Zaječara i Eparhije Timočke za poseban doprinos razvoju obrazovanja i vaspitanja i drugih priznanja.
Sve njene priče iz STEM učionice možete pogledati na posebnom blogu http://professoressamarina.weebly.com/stem-in-my-classroom, gde ćete naći različite mini projekte i aktivnosti Marininih učenika, ali i nagrade.
Portfolio: http://professoressamarina.weebly.com/
Milijana Petrović, profesor računarstva i informatike
Milijana је nastavnica poslovne informatike i programiranja u Srednjoj školi “17. septembar” u Lajkovcu.
Aktivna je u radu sa učenicima na mnogim lokalnim i međunarodnim projektima: ovlašćeni je instruktor Oracle Academy za baze podataka i Java programiranje, Microsoft Innovative Educator Expert, MIE Master Trainer, Leading Teacher Code Week, GMP Ambassador, Accredited ATS Tester in Serbia.
Autor је seminara za stručno usavršavanje nastavnika, autor stručnih i naučnih radova, od kojih su neki u Bazi znanja Kreativne škole, predavač na stručnim skupovima i konferencijama, eTwinning nastavnik sa nacionalnim i evropskim oznakama kvaliteta, predsednik OO Crvenog krsta u školi i dr.
Sa učenicima tradicionalno obeležava: Еurope Code Week, Hour of Code, All Digital Week, Night of Museums i druge međunarodne događaje.
Kod učenika razvija veštine neophodne za 21. vek i rešavanje složenih problema, računarsko mišljenje i međupredmetne kompetencije u okviru STEM disciplina, jača digitalnu pismenost, preduzetnički duh i zalaže se za neformalno učenje.
Organizuje radionice i stručne posete fakultetima, vodećim IT firmama i sarađuje sa obrazovnim i drugim ustanovama na lokalnom i republičkom nivou. Afirmiše ulogu roditelja i lokalne zajednice kroz školske aktivnosti, kao što je priprema i realizacija Noći muzeja, tribina i drugo.
Administrator je školskog sajta, rukovodilac timova za stručno usavršavanje, karijerno vođenje, profesionalni razvoj, član Pedagoškog kolegijuma i timova za samovrednovanje, za zaštitu učenika od nasilja, za međupredmetne kompetencije i preduzetništvo, za marketing …
Aktivan je član stručnih udruženja: Pedagoškog društva informatičara Srbije, Društva za informatiku Srbije, Društva matematičara Srbije, eRazvoja, Moodle mreže Srbije, Niške matematike NiMati dr.
Saradnik je Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja i Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja. Ostvarila je napredovanje u zvanje pedagoškog savetnika 2016. godine.
Inicira i učestvuje u podizanju kvaliteta pedagoške prakse u školi i njen rad je ocenjen od strane Prosvetnog savetnika sa natprosečnim stepenom kompetentnosti (od 28 kriterijuma ispunjava 26). Entuzijasta je i lider u obrazovanju. Kroz neformalno učenje i timski rad učenika spovodi projektnu nastavu, posebno projektno-istraživačku, zasnovanu na naučnim modelima i Taksonomiji 21. veka.
Milijana je stručno lice za pripremu stručne ocene kvaliteta rukopisa udžbenika i davanje stručnog mišljenja o kvalitetu rukopisa priručnika, dodatnih nastavnih sredstava, didaktičkih sredstava i didaktičkih igrovnih sredstava na neodređeno vreme, na osnovu Dopunskog javnog poziva, kao i Spoljni saradnik za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja.
Marina Grujičić, nastavnik matematike i pedagoški savetnik
Marina je zaposlena u OŠ Milinko Kušic, Ivanjica, na mestu nastavnika matematike.
Saradnik je Zavoda za unapredjivanje obrazovanja i vaspitanja, Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja.
Voditelj je obuke 2000 digitalnih ucionica/digitalno kompetentan nastavnik – uvodjenje elektronskih udzbenikai digitalnih obrazovnih materijala.( ZUOV,Beograd )
Kao školski kordinator ucestvovala je u organizovanju obuke – Obuka zaposlenih u osnovnim i srednjim školama za primenu instrumenata za samovrednovanje i procenu digitalnih kapaciteta škole – Selfi ( ZVKOV ).
Tokom svoje dvadesetogodišnje karijere bila je učesnik velikog broja seminara, konferencija i ostalih programa stručnog usavrsavanja.U proteklih pet godina ostvarila je preko 300 sati stručnog usavršavanja van ustanove i preko 500 sati stručnog usavršavanja u ustanovi.
Pobornik je celozivotnog učenja, što dokazuje njen rad, učestvovanje sa učenicima na različitim pojedinačnim i grupnim takmičenjima učenika. Ove godine, prvi put ekipa učenika petog razreda, je ušestvovala na Brainfinity finalu.
Kao mentor za matematiku, mentorise grupu ucenika pri Regionalnom centru za talente u Čačku.
Član je DMS, Udruzenja Mladi matematicar, IMO, Udruženja Arhimedes.
Saradnju sa kolegama ceni i vrlo rado je pruza ( Balkanska mreza tokom pandemije – nastavnik entuzijasta ). Rad na projektima sa kolegama iz Slovenije, Crne Gore,Turske.
Među prvima u svojoj školi prati inovativne pristupe i uvodi IKT u nastavu matematike (GeoGebra, WolframAlpha, MathLab,PhET, eTwinning, Moodle, Biteable, Kahoot, Padlet, Mathway, YouTube, Zoom, TeamLink, Lino,Mega, Weebly, Nearpod, Mozabook,…)
Njeni učenici ne uče samo matematiku, već svoja znanja iz nje primenjuju i kroz poeziju, umetnost,arhitekturu,istoriju,…
U radu sa učenicima koristi inovacije: izokrenutu učionicu, video konferencijske časove, striming časove, timski rad, rad na projektima, vršnjačku edukaciju, evaluaciju i samoevaluaciju, mape uma, istraživački rad, a primenjuje i najnovija saznanja u nauci.
Svoje ucenike sprema za život i uči ih da budu pobornici celoživotnog učenja.
Udata je, majka ćerke Jelene i sina Dragana.
u OŠ Milinko Kušić. Studije matematike završila je na PMF-u u Kragujevcu. Kolege i učenici je vide kao preciznu i sistematičnu pri izvršavanju bilo kog zadatka, ambicioznu i usmerenu ka daljem usavršavanju i sticanju novih znanja, sposobnu za individualni i timski rad, tolerantnu, komunikativnu, optimističnu, uz sjajne organizacione sposobnosti.
Tatjana Stanković, nastavnik matematike
Tatjana je nastavnik matematike iz Pančeva, zaposlena je u ETŠ „Nikola Tesla”. Pored toga, ona je i spoljni savetnik saradnik Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja (Školska uprava Zrenjanin), kao i Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, Centra za razvoj programa i udžbenika, saradnik-praktičar Prirodno-matematičkog fakulteta Univerziteta u Novom Sadu, ECDL accredited ATS tester i Microsoft Inovative Education Expert. Tatjana je i spoljni saradnik Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, voditelj Programa stručnog usavršavanja za dostizanje osnovnog nivoa digitalnih kompetencija (Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja), voditelj obuke „Podizanje digitalnih kompetencija nastavnika razredne nastave”, ali i koautor i realizator tri programa stručnog usavršavanja nastavnika, vaspitača i stručnih saradnika za 2018/19, 2019/20. i 2020/21: „Metakognitivni pristup i vizuelizacija u nastavi matematike, matematičko modelovanje”, „Projektna nastava u savremenom tehnološkom okruženju”, „Piramida ishoda u planiranju i realizaciji nastave”.
Tokom svoje karijere bila je učesnik velikog broja konferencija, simpozijuma i ostalih programa stručnog usavršavanja, kao što su: konferencija „Slobodan softver u nastavi”, konferencija „Informaciono-komunikaciona tehnologija u nastavi”, IV simpozijum „Matematika i primene”, Letnja škola „Visuality & Mathematics: Experimental Education of Mathematics through Visual Arts, Sciences and Playful Activities”, Međunarodna konferencija o nastavi i učenju matematike (MKNAMA) zajedno sa CADGME.
Član je tima za odbranu istraživačkih projekata iz naučne oblasti matematika na Republičkoj smotri radova naučnoistraživačkog stvaralaštva talenata Srbije i učestvovala je u organizovanju Majskog skupa matematičara (2014, 2015, 2016. i 2018. godine).
Bojana Mitrićeski Anđelković, nastavnik geografije
Bojana je zaposlena kao nastavnik geografije u OŠ „Branislav Nušić” u Donjoj Trnavi. Tokom svoje karijere bila je učesnik različitih programa usavršavanja kao što su: International LUMAT Symposium 2020 Finland – LUMAT Research Forum, Onlajn-konferencija „Digitalno obrazovanje 2020”, International Conference „Climate Action Project 2019”, International Conference „Research in education and training: International Aspects of Education and Training”. Takođe, učestvovala je i na događajima: International Scientix Conference, International Conference „New Technologies in Education”, EDU-ARCTIC Educator’s Forum Warsaw, European Geosciences Union General Assembly i mnogim drugima.
Bojana je i Microsoft inovativni nastavnik, stručno lice za pripremu stručne ocene kvaliteta rukopisa udžbenika i radi davanja stručnog mišljenja o kvalitetu rukopisa priručnika, dodatnih nastavnih sredstava, didaktičkih sredstava i didaktičkih igrovnih sredstava (Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja) i sertifikovani nastavnik „Nacionalne geografije”.
Sonja Šumonja, nastavnik matematike i pedagoški savetnik
Sonja Šumonja je nastavnik matematike, specijalista matematičkih nauka i pedagoški savetnik. Nosilac je zvanja Microsoft Innovative Educator Expert, kao i tri ambasadorske titule, za Scientix (pozvana dvaput u Brisel – na III konferenciju i na radionicu Scientixa), Stem Learning i Global Math Project. U Elektrotehničkoj školi „Nikola Tesla” u Nišu radi od 1989. godine. Sonja Šumonja se bavi i naučnoistraživačkim radom iz oblasti metodike nastave i korišćenja IKT-ja u nastavi, tako da ima objavljene radove u međunarodnim časopisima i izlaganja na kongresima i konferencijama. U širim krugovima matematičara u zemlji i inostranstvu poznata je kao inovator u nastavi. Uprkos mnoštvu aktivnosti, nijednog momenta nije zapostavila svoju nastavničku ulogu i smatra je primarnim i najbitnijim delom svog profesionalnog delovanja.
Pored navedenog, Sonja je nastavnik koji se stalno usavršava kako na polju matematičkih i informatičkih nauka, tako u delu psiho-pedagoško-socijalnih aspekata u obrazovanju, putem brojnih stručnih seminara, kongresa i konferencija, kao i radovima u domaćim i stranim časopisima. Na ovaj način posredstvom modela učenja uvodi svoje učenike u koncept celoživotnog učenja. Sonja je jedan od prvih nastavnika u Srbiji koji koristi IKT u nastavi upotrebljavajući obrazovne softverske programe, portale i servise (GeoGebra, WolframAlpha, PhET, eTwinning, Moodle, Menti, Socrative, Kahoot, Plickers, OneDrive, YouTube, Skype…) i uči pritom svoje učenike da ih koriste za podizanje svojih digitalnih kompetencija. U metodici koristi i preokrenutu učionicu, video konferencijske časove, striming časova, timski rad, rad na projektima, vršnjačku edukaciju, evaluaciju i samoevaluaciju, mape uma, istraživački rad, a primenjuje i najnovija saznanja u nauci i tehnici (Exploding Dots). Administrator je zvanične FB grupe škole i Twittera i jedan od administratora FB strane škole.
Prema učenicima Sonja je topla, neguje lep odnos poverenja i prihvatanja, trudi se da na učenike deluje vaspitno u svakom momentu. Kao predavač stalno utiče na učenike da budu samostalni u svom radu i uopšte u svim aktivnostima. Sonja u svojoj učionici uspeva da ostvari kompetencije za 21. vek i cilj modernog školstva prebacivanjem težišta sa nastavnika na učenike.
Sonja se dugi niz godina bavi humanitarnim radom, osnivač je i prvi predsednik Udruženja građana „Centar
za pomoć deci (CPD)”, koje je sedam godina držalo Svratište za decu ulice u Nišu (2009–2015).
Slađana Trajković, nastavnik matematike
Slađana je nastavnik matematike iz Niša, zaposlena je u Gimnaziji „Svetozar Marković” u Nišu i Tehničkoj školi „15. maj” u Prokuplju. Sa njom učenici ne uče samo matematiku već i informatiku, ekologiju, arheologiju, astronomiju, meteoreologiju, seizmologiju, hemiju… Primenjuje razne inovativne metode u nastavi, čime uspeva da aktivira sve učenike: časovi putem Skajpa sa učenicima drugih škola u Srbiji i širom Evrope, kvizovi, čas matematike na arheološkom lokalitetu i astronomskoj stanici, predstavlja primenu matematike u forenzici sa forenzičarima i još mnogo toga.
Autor je i jedan od realizatora mnogobrojnih aktivnosti u Arheo-parku „Pločnik”. Treba izdvojiti „Veliku neolitsku naučnu žurku”, koja se već pet godina realizuje u toku maja – meseca muzeja i matematike, „Letnji dan u neolitu volim”, „Logaritmi u arheologiji”, „Logaritmi u zemlji”.
Svojim učenicima je omogućila učešće na radionicama „Matematika, strukture i umetnost” holandskog matematičara Rinusa Rulofsa, gde su radeći sa ovim umetnikom učenici stvarali nove oblike zasnovane na ideji Platonovih tela.
Autor je i realizator mnogobrojnih projekata, a neki od njih su: „Napravi moj STEM”, „Virtuelne laboratorije u realnom životu”, „Hajde da učimo za znanje”, „Neolitski naučni kamp 1”, „Neolitski naučni kamp 2”, „Neolitski naučni kamp 3”, „Moja savremena laboratorija”. Na festivalima nauke postavke „Matematika u balonu od sapunice”, „Insekti matematičari”, „Tajni život brojeva”, „Matematika u forenzici” izazvale su veliku pažnju posetilaca. Njeni radovi „Matematika u jajetu” i „Matematika u forenzici” nagrađeni su u Briselu i Londonu. Autor je sajtova: „Eh, ta matematika”, „Savremena nastava”, „Geogebra učionica”, „Hajde da razgovaramo”, „Matematičko ćoše”, „Matematika u forenzici”, „Nauka u Pločniku”. Dobitnik je mnogobrojnih nagrada, među kojima je i nagrada „Najbolji edukatori Srbije 2015”.
Slađana Jović, nastavnik hemije
Slađana je master hemičar, sertifikovani nastavnik za IB internacionalni program i National Geographic Program. Ima više od 20 godina radnog staža u prosveti, a trenutno je zaposlena u osnovnoj i srednjoj školi u Nišu. U svojoj karijeri Slađana aktivno primenjuje STEAM model nastave i kontinuirano se usavršava na tom polju. Učesnik je velikog broja konferencija, stručnih skupova i kongresa, ali je i koordinator za ACES projekat, Scientix ambasador, predavač za „STEM lab”. Svoje primere iz dobre nastavničke prakse prenosi kolegama kroz razne manifestacije i aktivnosti kao što su Erazmus projekti, razni internacionalni seminari i radionice u zemlji i svetu. Dobitnik je nagrade za najbolji scenario takmičenja – Performanse Mileve Ajnštajn na engleskom jeziku.
Pored navedenog, Slađana je i koordinator nekoliko eTwinning projekata, British Council nastavnik trener, kao i moderator Tempus radionica. Učesnik je Scientix konferencije, održane u Srbiji i Ljubljani.
Aleksandar Brzaković, nastavnik matematike
Aleksandar je diplomirani matematičar za teorijsku matematiku i primene sa 15 godina radnog iskustva na poziciji profesora matematike. Trenutno je zaposlen u OŠ „Ivo Lola Ribar’’ u Somboru. Član je tima Profesionalna orijentacija sa završenom bazičnom obukom za mentorske škole. Tri puta je uspešno učestvovao sa učenicima osmog razreda na Međunarodnoj konferenciji mladih matematičara EUROMATH – 2011, 2012. i 2015. godine. Koordinator je manifestacije „Maj, mesec matematike” u školi. Jedan je od evaluatora udžbenika za 8. razred osnovne škole „Matematika 8” Izdavačke kuće „Klett”.
Saradnik je Centra za promociju nauke iz Beograda u realizaciji manifestacije „M3 – maj, mesec matematike” i mentor studentima matematike u realizaciji nastavne prakse. Takođe, aktivni je učesnik i organizator Festivala nauke „FIZI BIZI FEST” u Somboru i jedan od predavača na istom festivalu, kao i saradnik na programima Centra za razvoj obrazovanja „Planeta” u Somboru. Aleksandar je bio jedan od članova komisije za sastavljanje i pregledanje zadataka na republičkom takmičenju iz matematike za srednje poljoprivredne škole u Somboru 2018. godine, kao i voditelj programa „Obuka nastavnika za realizaciju Programa nastave i učenja orijentisanih ka ishodima” 2018. i 2019. godine ZUOV-a. Takođe, bio je realizator istraživanja TIMSS-a na nacionalnom nivou i učesnik međunarodne konferencije „Scientix” u Beogradu 2019. Spoljni je saradnik Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja za 2019/2020.
U petnaestogodišnjoj karijeri ima više od 360 sati stručnog usavršavanja u oblasti učenja i nastave.
Ljiljana Bolbotinović, nastavnik biologije
Ljiljana je mladi i perspektivni nastavnik predmetne nastave iz OŠ „Vuk Karadžić”, Kladovo. Pokazuje izuzetno interesovanje za sve prirodne nauke, a posebno za terenska istraživanja flore i vegetacije istočne Srbije.
Među njenim oblastima interesovanja nalaze se i istraživanja biologije i ekologije makrofita i njihove interakcije sa makroinvertebratama, zatim hidroekološka istraživanja (izučavanje biodiverziteta i taksonomije ugroženih vodenih organizama, parazita, alohtonih i invazivnih vrsta, kao i praćenje specifičnih fizioloških, biohemijskih i molekularnih biomarkera s ciljem procene promena u kvalitetu životne sredine).
Ljiljana je član Biološkog društva „Dr Sava Petrović” i bila je aktivni učesnik 13. Simpozijuma o flori jugoistočne Srbije i susednih regiona, kao i obuke za primenu tehnika bioloških molekula i mikrobiologije kao što su Electrophoresis, PCR, Southern, Northern and Western blot.
Tanja Olear Gojić, profesor razredne nastave i pedagoški savetnik
Tanja je profesor razredne nastave sa 21 godinom radnog iskustva, što ju je dovelo i do pozicije pedagoškog savetnika. Trenutno je zaposlena kao učitelj u OŠ „Dragan Lukić” u Beogradu. Ona je i Scientix ambasador za Srbiju, Majkrosoftov inovativni edukator ekspert (MIE expert), Code Week Leading Teacher za Srbiju, koordinator grupe „SIG UčenIQ” u Mensi Srbije. Pored toga, Tanja je i član Mense Srbije, osnivač grupe „SIG UčenIQ”, suosnivač SIG-a za razvoj učenja i pamćenja pri Mensi Srbije, član Društva učitelja Beograda, član Udruženja „Kreativni učitelji”, član Instituta za moderno obrazovanje, član eTwinninga, EPALE, član organizacionog odbora druge i treće međunarodne naučnostručne konferencije „Darovitost, obrazovanje i razvoj”, član „EPoK” tima Srbije.
Autor je programa „Od crtanja do programiranja” i akreditovanog programa stručnog usavršavanja za nastavnike „Učimo brzo i lako, jer znamo kako”, podržanih od Mense Srbije. Administrator je školskog sajta, jedno vreme bila je tehnički urednik školskog elektronskog časopisa i koordinator u školi za pilot-projekat „esDnevnik”. Izabrana je za saradnika ZUOV-a i voditelja obuke za pilot-projekat „2.000 digitalnih učionica”. Takođe, izabrana je i za saradnika Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja. Dobitnik je nacionalnih i evropskih oznaka kvaliteta za realizovane eTwinning projekte (trenutno 7 nacionalnih i 6 evropskih oznaka kvaliteta). Jedan je od 33 Scientixova dobitnika nagrade za aktivnosti tokom manifestacije „STEM Discovery Week 2018” (jedina iz Srbije, evropski nivo). Dobitnik je priznanja „Code Week Leading Teacher 2019” (troje iz Srbije) i za najboljeg nastavnika bivše Jugoslavije.
Ima preko 320 sati stručnog usavršavanja kroz seminare u poslednjih šest godina, preko 50 bodova stručnog usavršavanja na tribinama i konferencijama i preko 1.000 sati stručnog usavršavanja u ustanovi i van našeg sistema usavršavanja kroz eTwinning, vebinare i strane kurseve, kao i još toliko kroz samostalno učenje.
Autor je i realizator mnogih projektnih i istraživačkih aktivnosti, izlagač na stručnim skupovima, ali i autor stručnih radova i knjiga. Tanja je i autor projekta „Dan inteligencije 2019” (Mensa Srbije, „Kreativni učitelji” i Institut za moderno obrazovanje).
Sanja Bulat, nastavnik fizike
Sanja je nastavnik fizike sa preko 20 godina uspešne karijere. Na poziciji je potpredsednika podružnice Društva fizičara Srbije i savetnik koordinator za fiziku u Zavodu za unapređenje obrazovanja i vaspitanja. Tokom svoje karijere bila je autor i realizator stručnih skupova, radionica na republičkim seminarima, seminara i obuka. Autor je dosta stručnih radova, udžbenika i priručnika.
Tokom 2015. godine osvojila je prvo mesto na Edukinom konkursu „Čas za ugled”, 2016. godine njen koautorski rad se našao u bazi konkursa „Digitalni čas”, a tokom 2017. godine kao autor osvojila je nagradu „Najbolja metodička inovacija” i drugo mesto na konkursu „Digitalni čas”.
Danijela Kleut, učitelj
Danijela je diplomirala na Učiteljskom fakultetu Univerziteta u Beogradu. Na istom fakultetu je nastavila i master studije, a profesionalno usavršavanje i iskustvo je stekla u nekoliko beogradskih škola, među kojima su i „Đura Daničić”, „Despot Stefan Lazarević”, „Ivan Gundulić” i druge. Poslednjih pet godina detaljno izučava Montesori pedagogiju. Dugogodišnji rad u jednoj školi posvetila je izrađivanju različitih materijala za učenje kako bi deci olakšala usvajanje nastavnih sadržaja i učinila ga zanimljivijim.
Stručno poznavanje Montesori materijala uspešno upotrebljava pri realizaciji nastavnog plana, kao i za razvoj pažnje i koncentracije, osobina značajnih ne samo za školu već i za život. Trenutno radi u OŠ „Savremena” kao učiteljica četvrtog razreda, gde se se dodatno „zaljubila” u različitu inovativnu tehnologiju koju škola pruža, a pomoću koje deca savladavaju različite nastavne sadržaje. Rad sa decom pruža joj ispunjenost i zadovoljstvo, a trudi se da pristupi svakom učeniku pojedinačno, trudeći se da svako dete posebno upozna i pruži mu individualan način učenja.
Andrej Bunjac, profesor matematike
Profesor matematike Andrej Bunjac stekao je doktorat i stepen magistra nauka na odseku za teorijsku i eksperimentalnu fiziku Fizičkog fakulteta u Beogradu, a doktorirao iz teorijske atomske i molekularne fizike u junu 2018. Za vreme doktorata bio je zaposlen na Fizičkom fakultetu, a kasnije i na Institutu za fiziku u Beogradu. Dosadašnji rezultati objavljeni su u renomiranim međunarodnim časopisima i predstavljeni na nekoliko međunarodnih konferencija.
Osim karijere u nauci, Andrej već nekoliko godina predaje matematiku za srednje škole u međunarodnim školama i za to vreme je počeo raditi na razvoju digitalnih i stonih igara za obrazovnu upotrebu u učionici. Pored toga je takođe razvio karijeru kao dizajner i scenarista za stripove, te objavio nekoliko radova.
U International Schoolu želi svojim učenicima da pruži drugačiji i neobičan pogled na svoj predmet, imajući u vidu da najčešće nije omiljen kod učenika. Koristeći svoje bogato životno iskustvo i praktična znanja iz širokog raspona tema, želi da učenici razviju intuitivnu logiku i osećaj za primenu matematike u svetu oko sebe, a da učenje istovremeno održava što zabavnijim.
U slobodno vreme trenira streličarstvo, svira bubnjeve i udaraljke, dizajnira kostime, čita istorijske udžbenike, uči jezike, skuplja stripove i svira, kao i dizajnira igre na tabli.
Aleksandra Strugar, profesor matematike
Draško Beguš, profesor matematike i informatike i računarstva
Draško Beguš diplomirao je na Matematičkom fakultetu u Beogradu. Draško je 21 godinu radio u Šabačkoj gimnaziji kao profesor matematike, računarstva i informatike, programiranja i programskih jezika. Funkciju direktora ove gimnazije obavljao je od 2007. do 2010. godine, čime je doprineo uspehu i ugledu škole priznatim u celoj Srbiji.
Učestvovao je u brojnim obrazovnim projektima i radionicama, a u toku svog rada je kontinuirano podržavao i promovisao rad učenika i kolega. Sada mu je prioritet da svojim iskustvom i savetima unapredi rad Savremene gimnazije, pomogne mlađim kolegama u školi, da kod učenika razvije logički pristup rešavanju problema i da Savremenu gimnaziju učini jednom od najboljih gimnazija na ovim prostorima.
U slobodno vreme Draško se posvećuje svom razvoju aktivno se baveći šahom. Nosilac je međunarodne titule FIDE majstora.
Milić Vukojičić, profesor informatike
Milić Vukojičić, nastavnik informatike, studirao je informatiku i kontinuirano je radio na vlastitom usavršavanju i obrazovanju – kroz različite kurseve (Microsoft – Data Science), Oracle akademiju (Osnove baza podataka, Programiranje baza podataka s PL/SQL) i predavanje (MIT – Računarska nauka). Milić ima iskustva u programiranju, nauci o podacima i umetnoj inteligenciji i projektima na kojima je radio kao frilenser. Sve je to obogatilo njegovo iskustvo, te potaknulo njegove veštine u podučavanju, komunikaciji, učenju, timskom radu, kreativnosti i poslovnom ponašanju.
U okviru rada sa učenicima ohrabruje kritičko mišljenje i veštine rešavanja problema, istovremeno motivišući studente i pokazujući im drugačiju vrstu razmišljanja i učenja.
Uz to je strastveni košarkaš, Milić na gitari svira bluz, džez, rok i klasiku i voli da čita filozofske knjige, posebno Ludviga Vitgenštajna.
Ana Tadić, profesor hemije
Ana Tadić je diplomirala na Hemijskom fakultetu u Beogradu, na kom je završila i master studije. Učestvovala je u brojnim istraživanjima, a njeni radovi objavljeni su u različitim stručnim časopisima. Posebno izdvaja proučavanje antitumorskih jedinjenja, što je i prezentovala na naučnim konferencijama. Svoje znanje iz hemije neprestano unapređuje, a trenutno završava doktorske studije na matičnom fakultetu.
Kao profesor hemije u Savremenoj gimnaziji, trudi se da kod učenika razvija pozitivan i istraživački stav prema ovom predmetu. Kaže da je granica između magije i hemije tanka i svoju ljubav prema hemiji uspešno prenosi na učenike Savremene gimnazije.
Slobodno vreme voli da provodi sa porodicom i prijateljima, uživa u skijanju i uz dobar film.