„MATEMATIKA, POEZIJA I MICRO:BIT”
Kakva je veza između matematike i poezije?
Kako micro:bit može uticati na razvoj kritičkog mišljenja i rešavanje problema kod učenika?
Science on Stage Srbija, u okviru Instituta za moderno obrazovanje – nastavlja ciklus usavršavanja za vaspitače, učitelje, nastavnike: “Primeri najboljih STEAM nastavnih praksi u Srbiji”.
Pozivamo Vas da se pridružite trećem po redu onlajn-predavanju, koje će se održati
10. avgusta 2020, od 17:00h,
preko jedinstvene Platforme za učenje na daljinu Instituta za moderno obrazovanje.
I ovog puta će dva sjajna nastavnika predstaviti primere dobre STEAM prakse:
Vebinar + podkast (onlajn/diskusija)
Predavanje 1:
Zajednički imenilac matematike i poezije je radionica koja je prošle godine bila odabrana u pet najboljih primera prakse koja promoviše nastavu matematike na konkursu Centra za promociju nauke, u okviru manifestacije: „Maj, mesec matematike”. Da bi se napisala pesma u kojoj se matematički pojmovi koriste kao metafore, neophodno je dobro poznavanje matematičkih pojmova i matematičkog konteksta. U prezentaciji će se prikazati na koji se način poezija i matematika mogu povezati u nastavi s ciljem sticanja matematičkih znanja. Polaznici vebinara će takođe biti podstaknuti da i sami potraže inspiraciju i počnu sa pisanjem matematičke poezije.
Predavanje 2:
Predstavljanje micro:bit uređaja i njegovih mogućnosti: Kako se micro:bit može koristiti kao nastavno sredstvo za razvoj kritičkog mišljenja i rešavanje problema u višim razredima osnovne škole?
Micro:bit je džepni računar dizajniran u Velikoj Britaniji, na kojem se može kodirati i dizajniran je kako bi učenicima osnovnih škola pomogao da usvoje znanja o programiranju, kritičkom mišljenju i rešavanju problema. Korišćenjem micro:bit uređaja učenici mogu zajedno da rade na rešavanju svakodnevnih problema i da odmah vide rezultate sopstvenog rada, što im daje osećaj postignuća i ispunjava ih zadovoljstvom. Ovim radom se pojačava i motivacija za dodatno angažovanje u učenju i istraživanju, a to kod mladih ljudi može izazvati interes za inovaciju i preduzetništvo.
Problemi koje učenici žele rešiti upotrebom micro:bit uređaja mogu biti raznoliki: od kreiranja jednostavnih detektora dima do rešavanja zaista složenih problema kao što je smanjenje emisije ugljen-dioksida.
Ko su vaši predavači na trećem predavanju iz ciklusa „Primeri najboljih nastavnih praksi u STEAM nastavi u Srbiji”?
Natalija Budinski nastavnik je matematike i član UO Science on Stage. Posvećena je inovacijama u obrazovanju, posebno učenju matematike kroz kreativne aktivnosti i umetnost. Godine 2018. izabrana je kao jedna od tri stotine najinovativnijih Microsoftovih učitelja na svetu (Most innovative Microsoft teachers in the world), dok je 2019. godine nagrađena za izuzetno korišćenje Skajpa u obrazovanju. Prati savremene trendove u obrazovanju i koristi tehnologiju u svojoj učionici. Njeni učenici koriste GeoGebru za modeliranje i 3D štampanje objekata.
Pored svoje učionice, ona promoviše inovacije u Srbiji, ali i u inostranstvu – u Finskoj, Kanadi, Francuskoj, Singapuru, Austriji i Švedskoj na festival „Bridges”, ali i na Microsoft Education Exchange konferencijama.
Više o Nataliji možete saznati OVDE.
Dalibor Todorović nastavnik je informatike i član UO Science on Stage. Kao član Pedagoškog društva informatičara Srbije, Dalibor se godinama institucionalno zalaže za poboljšanje kvaliteta informatičkog obrazovanja. Član je Radne grupe Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja za redefinisanje informatičkih sadržaja u osnovnoj i srednjoj školi i nalazi se na listi ocenjivača rukopisa udžbenika za informatiku i računarstvo. Jedan je od Scientix ambasadora za Srbiju, naučne zajednice za unapređivanje STEAM obrazovanja u Evropi. Ambasador je programa Erasmus+ za Srbiju, kao i evropske mreže eTwinning, i eksterni evaluator Erasmus+ projekata. Ekspert je za izradu Priručnika i digitalnu pripremu smernica za medijsku pismenost u okviru projekta „Podrška reformama medija u Republici Srbiji”. Sertifikovani je konsultant/trener British Councila na projektu „Škole za 21. vek”. Digitalno je kompetentan nastavnik – uvođenje digitalnih udžbenika i digitalnih obrazovnih materijala, ali i kao voditelj projekta „Razvoj digitalnih kompetencija” Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja.
U ovom predavanju iskustva prenosi sa aspekta nastavnika, trenera, mentora na projektima koji koriste micro:bit za KMRP, i kao sa aspekta konsultanta na izradi i adaptaciji priručnika za Coding klubove u regionu zapadnog Balkana, člana stručnog žirija Coding Challenge takmičenja u programiranju mikro:bita i konsultanta na izradi Zbornika primera dobre prakse – priprema za čas sa upotrebom micro:bita za različite predmete s ciljem razvoja kritičkog mišljenja i rešavanja problema.
Više o Daliboru možete saznati OVDE.
PRIJAVA JE OTVORENA – obezbedite sebi mesto na novim STEAM virtuelnim događajima na vreme!
Da biste nam se pridružili na STEAM onlajn-predavanjima, potrebno je da se što pre prijavite, jer je broj mesta ograničen. Prisustvo na događajima je besplatno, a osim mogućnosti da sa vama podele svoje ideje za nastavu, zainteresovanim kolegama nudimo šansu i da nakon predavanja putem Google Meeta popričaju sa našim predavačima i od njih saznaju još neke praktične savete.
Članovi Instituta za moderno obrazovanje predavanja mogu da prate preko svojih naloga, dok je ostalim kolegama praćenje obezbeđeno preko linka koji dobijaju po prijavi.
Za više informacija možete nam se obratiti putem imejl-adrese: office@institut.edu.rs, sonsserbia@institut.edu.rs ili pozivom na broj: 011/40-11-260.
Korišćen izvor:
https://www.britishcouncil.rs/programmes/education/21st-century-schools/what/microbit