34. SonS vebinar: „Ogledni čas: debata ”
Science on Stage Serbia i Institut za moderno obrazovanje pozivaju sve prosvetne radnike da prate novi SonS vebinar u četvrtak,11. 8. 2022, od 17:00, putem DL platforme.
Organizatori vebinara, Science on Stage Serbia i Institut za moderno obrazovanje, svim koleginicama i kolegama koji budu prisustvovali vebinaru izdaće sertifikat za stručno usavršavanje u okviru ustanove potpuno BESPLATNO.
Link za pristup na dan vebinara dobiće svi prijavljeni.
Kako su građene piramide?
Ovaj integrativni čas nastao je saradnjom između Jasmine Kokot, profesorke fizike, i Igora Đurđevića, profesora istorije, i njihovih učenika.
Oni su zajedno sa svojim učenicima na poučan i zabavan način uklopili gradivo fizike sa gradivom iz istorije. Učenici su bili podeljeni u dve grupe (fizičare i istoričare) i njihovi zadaci bili su da nauče kako da razlikuju pouzdano (činjenice) od nepouzdanog (mišljenja) i kako da obrazlože svoje tvrdnje kroz debatu.
Učenici su kroz saradnju i timski rad nastojali da otkriju kako su građene piramide. Ovakav način rada omogućio im je da upotrebe svoju kreativnost i pomoću kritičkog načina razmišljanja dođu do odgovora na pitanja koja ih zanimaju.
Ko će biti vaši predavači?
Jasmina Kokot
Po zvanju pedagoški savetnik, 34 godine neprekidno radi u struci kao prosvetni radnik. Držala je predavanja iz predmeta: Fizika, Hemija i Informatika. Autor je priručnika „Gravitaciono delovanje – Kako približiti deci prirodne nauke kroz aktivno učenje” (2005), koji je izdao Institut za psihologiju u Beogradu,, kao i nekoliko članaka:
- „Realizacija nastave u kabinetu fizike primenom računara”, Učiteljsko društvo;
- „Magnetizam i elektromagnetizam”, Četrdeset i pet minuta;
- „Božija čestica”, Prosvetni pregled;
- „Pet laboratorijskih vežbi”, Prosvetni pregled;
- „Korelacija između predmeta Fizika, Informatika i Tehničko obrazovanje”.
U svakodnevnoj nastavi primenjuje inovativne oblike nastave: ogledne i ugledne časove, integrativnu i projektnu nastavu. U svim oblicima nastave primenjena je korelacija sa sledećim predmetima: Matematikom, Hemijom, Biologijom, Istorijom, Tehničkim naukama, ali i Veronaukom. U svom radu povezuje nastavu fizike sa predmetom Poznavanje prirode kod mlađih razreda. Na opšte zadovoljstvo učenika koristi DEBATU kao poseban oblik rada u nastavi. Jasmina je među 1.000 najboljih stvaralaca u univerzitetskom obrazovanju u Srbiji.
Igor Đorđević
Igor Đorđević je po zanimanju profesor istorije. Završio je obuku za rad sa dokumentima, te položio stručni ispit za arhiviste u Istorijskom arhivu Srbije. Od 2005. godine radi kao profesor istorije u Osnovnoj školi „Sveti Sava” u Nišu. Osmislio je program „Arhivski delovodnik” za čuvanje i korišćenje dokumentacije, koji je realizovan sa IT firmom u Nišu. Godinama sudi na košarkaškim utakmicama, te je svoj sportski duh preneo i na svoje učenike u nastavnim i vannastavnim aktivnostima.
Rad na časopisu „Peščanik” i na seminaru „Škola bez nasilja” doneo mu je veliko zadovoljstvo.
Ukoliko želite da uvek budete u toku sa aktuelnim događajima sa Instituta za moderno obrazovanje, pridružite se našoj Vajber zajednici.
Za više informacija možete nam se obratiti putem imejl-adrese office@institut.edu.rs ili pozivom na broj 011/40-11-260.